۱۳۹۱ فروردین ۱۲, شنبه

اردوغان و مترجمش هرکدام از دیگری بیلمزتر!


زشت و نافرهخته و نابخردی 
آدمی روئی و در باطن ددی 
طیان 



در سفری که چند روز پیش اردوغان رییس جمهور ترکیه به کشورمان ایران داشت در یک نشست تلویزیونی با شبکه ۲ صدا و سیما هم شرکت جست که در ضمن این نشست این آقا پس از اینکه مجری این نشست از وی پرسید چرا شما کرد‌ها را تروریست می‌دانید و کرد‌ها را سرکوب می‌کنید و موضع  نژادپرستانه ترکیه در برابر کرد‌ها پس از اینکه آشکارا برآشفت  گفت: این سوال بدی است که نباید از من می‌پرسیدید! و با فرا فکنی گفت آیا شما بر علیه گروه پژاک مبارزه نمی‌کنید! ود مرحله بعدی در پاسخ به پرسش در مورد موضوعات بحرین نا‌بخردانه بجای گفتن خلیج فارس واژه خ ل ی ج را بکار برد که البته همه این گفته‌ها همراه بود با ترجمه بسیار بسیار بد مترجم بسیار باسواد ایشادر سفری که چند روز پیش اردوغان رییس جمهور ترکیه به کشورمان ایران داشت در یک نشست تلویزیونی با شبکه ۲ صدا و سیما هم شرکت جست که در ضمن این نشست این آقا پس از اینکه مجری این نشست از وی پرسید چرا شما کرد‌ها را تروریست می‌دانید و کرد‌ها را سرکوب می‌کنید و موضع ترکیه در برابر کرد‌ها آشفت و گفت، این سوال بدی است که نباید از من می‌پرسیدید!  با فرا فکنی گفت آیا شما بر علیه گروه پژاک مبارزه نمی‌کنید انگار که همه کردها جزو گروه پژاک هستند یا پ ک ک بنده خدا و نمیدانسته و نمیداند پژاک در ایران برعکس پ ک ک در ترکیه اصلن محبوبیتی بین مردم ندارد که هیچ بلکه بشدت باهاش درگیر هم هستند! ودر مرحله بعدی در پاسخ به پرسش در مورد موضوعات بحرین نا‌بخردانه بجای گفتن خلیج فارس واژه خ ل ی ج را بکار برد که البته همه این گفته‌ها همراه بود با ترجمه بسیار بسیار بد مترجم بسیار باسواد ایشان که بیگمان لابد از نگاه ایشان و یا گردانندگان این نشست تنها مترجم موجود در دنیا بوده‌اند که می‌توانسته‌اند زبان ترکی را به خوبی هر چه تمام‌تر بازگویی کنند هم همین واژه را بازگو کرد که این در خوشبینانه‌ترین حالتش اگر از گستاخی این آقایان نبوده نشان از بیخردی مفرط و عدم دوراندیشی سیاسی آن‌ها دارد که به هیچ عنوان حساسیتهای کشور میزبان خود را نمشناسند و آنرا مورد مطالعه قرار نمی‌دهند و برای انجام گفتگو و رای زنی وارد آن می‌شوند! 
که اگر اینطور است فقط می‌توان گفت بزبان خودشان هر کدام از دیگری بیلمز‌تر بودند و بس!

در اینجا  دقیق 3و50 ثانیه میتوانید فیلم این گفتگو را ببینید



۳۳ نظر:

  1. شما که اینقدر ادعاتون می شه بهتره بدونین که بیلمزتر از خودتون کسی دیگری نیست.از کی تا حالا اردوغان رییس جمهور ترکیه شده؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بابا پوستش رفت اینقدر شما پانترکهای مزدور مال آردوغان، یعنی آردوخیار، رو مالیدین!!!

      حذف
    2. مرتیکه عظیم الحماقت پس اردوغان رییس جمهور کون توئه!!!!!!!!!!!!!!

      حذف
    3. مرتیکه عظیم الحماقت پس اردوغان نخست وزیر کون توئه!!!!!!!!!!!!!!

      حذف
    4. دوست عزیز اون پانترک خر مثل اون میمون که جایگاه دوستش رو میشنآسه، جایگاه اربابش رو خوب بلده و یک بار تو عمر ننگینش درست میگه چون آردوقان، آردوخیار، نخودوزیر ترکستونه و نه رئیس قبیله اون خراب شده.

      حذف
    5. دو کشور عربستان و ترکیه خود میدانند جمهوری اسلامی حمایت مردمی ندارد می خواهند با این بحث بی اساس جمهوری اسلامی رو تحت فشار گذاشته و امتیاز بگیرند.....

      حذف
    6. این همه بی شرمی و وقاحت اردوغان واین همه بی عرضگی دار و دسته احمدی نژاد

      حذف
    7. شبچه ی چه در جیهان به عنوان شبچه تیررورریستی گرار جرفته است، مباریزه میکند ، اما اجر شما حکومت ایران شبچه په ته ته را به عنوان شبچه تیرروریستی گرار ندارد! ا - و - از آنها شبچه پژاک نیست وضیت این است .

      این مترجم رو از ترکیه آورده با خودش یا از هموطنان تورچ خودمان است؟ لول

      حذف
    8. به عنوان یگ به قول شما پانترک و از نظر خودم یک فعال ترک زبان ایرانی، حال میکنم که اردوغان و احمد داوود اوغلو ریده تو دهنه شما فاشیستا و نزادپرستای نفهمو بیشعور. نفهم کسیه که هنوز نمیدونه اردوغان نخست وزیره نه رئیس جمهور نفهم کسی هست که نمیدونه پژاک شاخه ایرانیه پ ک ک هست.بدبختا تنها راه نفس کشیدنه ما و شما از راه ترکیه هست. همه تحریمتون کردن. شما هنوز در جهل مرکب هستی.

      حذف
  2. داوود اغلو وزیر امور خارجه دولت نژاد پرست اردوغان در اظهاراتی تهران را پس از استانبول بعنوان شهر ترک زبان معرفی کرده و این گستاخی خود را پس از سخنان متجاوزانه اردوغان در خلیج نامیدن خلیج فارس بعنوان هدفی ترسیم نموده است.لازم به یادآوری است که جناب داوود اغلو بدانند که تهران و خراسان وتبریز و سایر شهرهای ایران هر یک جز ندای ایران چیزی در نهادشان ندارند و بیان این سخنان مزورانه در قالب کشور دوست تنها از تفکری نژاد پرست بر می آید و بس.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بابا کجای کاری، این ترکان بیابانگرد چادر نشین پاپتی خصلتی جز پر رویی و مفت خوری و دزدی و راه زنی و خواهر مادر کشی چیز دیگه ای ندارن. مگه ندیدی این حرامیان چگونه ۱۸ میلیارد ایران رو با وقاحت بالا کشیدن؟!!!

      حذف
    2. جناب آقای سهراب یادتون باشه اسم کشور عزیزمون معمولا با کشور افغانستان و این سطح کشورا میارن حالا شما غصه نخور وزیر خارجه ترکیه اونجوری گفتن. با اینهمه نفت و منابع طبیعی بازم هم سطح افغانستانیم ولی ترکیه بدون اینا داره با هلند و اسپانیا رقابت میکنه!

      حذف
    3. اگه رقابت میکنه پس چرا با اینهمه گریه و زاری تو اتحادیه اروپا راهش نمیدن آدم عوضی پانترک خایه مال ؟؟؟؟؟!!!!

      حذف
    4. سوال شما عزیز فارس با شخصیت هم جواب داره. اینه که چون مردم ترکیه مسلمان هستن و اتحادیه اروپا هم از این میترسه!
      حالا اگه بیشتر خواستی توضیح میدم ولی شما داغ نکن

      حذف
    5. کون گشاد پانترک اگه اسلام مورد ادعای توست پس چرا برای خوش رقصی جلوی اربابانتون میخواین یک کشور اسلامی رو تجزیه کنین و برین بچسبین به اروپائیها؟!!!! بد بختهای مفلوک اونها همین رو میخوان، تفرقه مسلمونها و اتحاد خودشون. خاک کاهو وتو سرشماپانترکهای ازخر،خرتر!!!!

      حذف
  3. سلام

    تخ.. چپ اردوغان می ارزه به تمام دولت مردان دروغگو ظالم ودزد ایرانی که در مقابل کشتار 10000 انسان مسلمان که بیش از نمیشون زن و بچه هستند برای منافع شخصی خودشون وبرخلاف منافع ملی ایرانیان دارند همه جور از اسد حمایت میکنند .
    ولی دولت ترکیه تا به حال هم در برابر اون قزافی حیوان صفت و هم این اسد جنایت کار مرد و مردانه از مردم مظلوم این دو کشور دفاع کرد .
    این مهم هست یا نوع حرف زدن و مترجم ؟؟
    من به انوان یک ایرانی یه وجود یک همسایه مثل ترکیه افتخار میکنم.
    و از حرافیهای ریاکارانه و چندش اور دولت مردانم احساس شرم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دقیقا موافقم با نظرات اولی و سومی .واقعا خوب و شیوا گفتن.

      حذف
    2. تو درست میگی ولی مثل اینکه توی پانترک اشک یادت رفته که همین حرامیان ترک چگونه هموطنهای کرد ما رو به خاک و خون میکشن!!!

      حذف
  4. با این تیتر زدنت فقط خودتو میتونی‌ خر کنی‌. این سایت توسط وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی اداره میشود.

    پاسخحذف
  5. اینقدر وجود و عرضا داشته باش که نظرم رو پاک نکنی و انتشار بدی! گرچه میدانم اگر ذره ای عرضه داشته 3 نظر قبلیمو پاک نمی کردی!

    مشکل شما فارسهای نژاد پرست اینه هر غلطی و نفهمی که و هر عمل نژادپرستانه ای که خودتون انجام بدبد براتون کاملا عادی هستش و لی تاب تحمل یه حرکت مخالف نظرتون از کسای دیگه ندارید
    در ادامه برای مثال باید بگم که اسم دریای خزر با اون سابقه دیرینه اش رو به دریای مازندران تغییر دادید و ککتون هم نگزید و انگار نه انگار که از قدیم به چه اسمس مشهور بوده و همچنین با تغییر نام 70 - 80% اسم شهرها و رودخانه واقع در استانهای ترک نشین انگار نه انگار که اتفاق مهمی افتاده باشه و همانطور که گفتم با تغییر نام یه خلیج زمین و زمان رو به هم بافتید.
    وقاحت و بی شرمی هم حدی دارد و لی مثل اینکه شما فارس های نژاد پرست نشان دادید که نمی توان برای اینها حدی متصور بود
    واقعا برای تو جوجه فارس نژاد پرست متاسفم.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. خفه شو پانترک مزدور خایه مال جاعل.

      حذف
    2. من یک کرد ایرانیم
      اردوغان ، اوباما ، نتانیاهو ،آل سعود ، آل خلیفه یا هر خر دیگه ای که بخواد تمامیت ایران بزرگ ما را ندیده بگیرد ، دشمن میدانم.
      تا کرد هست ایران یکپارچه خواهد ماند
      اگرهم گاهی چیزی با عنوان کرد جدایی طلب شنیدید هرگز باور نکنید
      اینان مزدوران اسرائیل هستند که در محیط مجازی فعالیت میکنند
      در دنیای واقعی ایران فرزند کردستان است و پاره تن کردستان
      زنده باد آذربایجان
      زنده باد کردستان و خوزستان و لرستان و ...
      پاینده باد شاخآب همیشگی پارس
      و
      وجود همه ما فدای ایران کهن باد

      حذف
  6. توی باشعور كه‌ در مورد حساسیت كشور میزبان مزخرف میبافی و هیچ اگاهی سیاسی هم نداری، نمیفهمی كه‌ پ ك ك و پ ژا ك چقدر محبوبیت دارن بین كردهای همه‌ كردستان و بیادبانه‌ و بیاگاهانه‌ میگی منفورن؟ افرین بر شعورت پسر خامنه‌ای و احمدی نژاد، الاحق كه‌ پسر همونایی.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. پانترک جاکش اینقدر از گه کردها نخور که شیشه خرده داره گلوتو جر میده.

      حذف
  7. بهترین وبلاگ تحلیلی سیاسی و خبری ؛ حتما ارشیو رو هم ببینید؛جدیدترین خبرها هم هر چند ثانیه در سمت راست وبلاگ بروز میشود antiomid20.blogfa.com

    پاسخحذف
  8. من یک کرد ایرانیم
    اردوغان ، اوباما ، نتانیاهو ،آل سعود ، آل خلیفه یا هر خر دیگه ای که بخواد تمامیت ایران بزرگ ما را ندیده بگیرد ، دشمن میدانم.
    تا کرد هست ایران یکپارچه خواهد ماند
    اگرهم گاهی چیزی با عنوان کرد جدایی طلب شنیدید هرگز باور نکنید
    اینان مزدوران اسرائیل هستند که در محیط مجازی فعالیت میکنند
    در دنیای واقعی ایران فرزند کردستان است و پاره تن کردستان
    زنده باد آذربایجان
    زنده باد کردستان و خوزستان و لرستان و ...
    پاینده باد شاخآب همیشگی پارس
    و
    وجود همه ما فدای ایران کهن باد

    پاسخحذف
  9. به عنوان یک کرد نظرمو میگم: تو این ویدیو مجری بیشتر از اردوغان به کردها توهین کرد. با این پرسش عملا مجری گفت که دولت سوریه هم همانند شما حق داره مخالفان رو سرکوب کنه چون هر دو تروریستن. البته اردوغان گند مجری رو تا حدی جمع کرد و گفت تروریست فقط مربوط به یک قومیت نیست و همه جای دنیا هست.
    در کل به نظر من پ ک ک همان اندازه تروریست هست که ترکیه، ایران، آمریکا و اسراییل هستند. دورویی سیاستمداران فقط مختص به اردوغان نیست. به نظر شما اگه ترکیه رابطه خوبی با آمریکا نداشت، الان پ ک ک توی لیست تروریستی آمریکا بود؟؟؟

    پاسخحذف
  10. خیلی حال میده وقتی چند تا فارس بی عرضه اینجا فقط کامنت بنویسن و بشینی به اون کامنتها بخندی ... چقدر کره خر تشریف دارین شماهاو چقدر اونجاهاتون میسوزه که حرف ترک میاد ...
    لوووول

    پاسخحذف
  11. ترک های وحشی عثمانی که از بیابانگردهای آسیای مرکزی بودند در تهاجمی گام به گام بسمت غرب سرزمین های زیادی را باکشتار ونسل کشی سکنه بومی آن به اسم جهاد تصرف کردند . از جمله آناتولی را با کشتار سیستماتیک ونسل کشی ارامنه ایرانیها آشوری ها یونانیها کردها به ناحق تصرف کردند . دولت فاشیست ترکیه باقی مانده ترک های خونخوار عثمانی است و با همان ایدئولولوژی قرون وسطایی وخشن وتهاجمی پان ترکیسم .
    قابل توجه دوستان ایرانی صلح طلب که طرفدار مبارزه مسالمت آمیز هستند بدانید که در جوامع انسانی نیز قانون تنازع بقا حاکم است آنکه قویتر و مهاجمتر وجتگنده تر است میماند وضعیفترهای صلحجو که نمی خواهند خون از دماغ کسی بیاید محکوم به زیرپا له شدن ونابودی هستند باید در مقابل پان ترکهاو پان عرب هامثل خودشان مهاجم خشن وجنگجو باشیم .

    پاسخحذف
  12. ترک های وحشی عثمانی که از بیابانگردهای آسیای مرکزی بودند در تهاجمی گام به گام بسمت غرب سرزمین های زیادی را باکشتار ونسل کشی سکنه بومی آن به اسم جهاد تصرف کردند . از جمله آناتولی را با کشتار سیستماتیک ونسل کشی ارامنه ایرانیها آشوری ها یونانیها کردها به ناحق تصرف کردند . دولت فاشیست ترکیه باقی مانده ترک های خونخوار عثمانی است و با همان ایدئولولوژی قرون وسطایی وخشن وتهاجمی پان ترکیسم .
    قابل توجه دوستان ایرانی صلح طلب که طرفدار مبارزه مسالمت آمیز هستند بدانید که در جوامع انسانی نیز قانون تنازع بقا حاکم است آنکه قویتر و مهاجمتر وجتگنده تر است میماند وضعیفترهای صلحجو که نمی خواهند خون از دماغ کسی بیاید محکوم به زیرپا له شدن ونابودی هستند بایددر مقابل پان ترک ها وپان عرب ها مثل خودشان مهاجم خشن وجنگجو باشیم .

    پاسخحذف
  13. سال پیش، در دوره ای که جنگ جهانی اول تازه آغاز شده بود و گرایشات ناسیونالیستی در امپراطوری دولت عثمانی در حال اوج گیری بود، گروهی از محصلان تجددگرای ترک که جزو گروه پان ترکیست "ترکهای جوان" بودند و این گروه را برای پیشبرد اهداف میهن پرستانه و ناسیونالیستی پایه گذاری کرده بودند، قدرت را به دست گرفته بودند. افراد این گروه که عمدتا جوانان بین 20 تا 30 سال بودند در ابتدای تشکیل گروه، پرچم مخالفت با سیاست های سلاطین عثمانی را برافراشته بودند.

    ترکهای جوان تحت عنوان "کمیته اتحاد و ترقی" در سالهای آغاز جنگ جهانی سودای نزدیکی به آلمان و تشکیل ترکیه ای یکپارچه و مقتدر را در سر داشتند. سه تن از رهبران اصلی این حزب به نامهای «محمد طلعت پاشا» وزیر اعظم وقت ترکیه، «اسماعیل انور پاشا» وزیر جنگ و یکی از وزرای دیگر به نام «احمد جمال پاشا» که اندیشه های پان ترکیستی نژاد پرستانه و گرایش به آلمان داشتند، در راس امور قرار گرفتند. انهدام کامل نژاد ارمنی توسط این کمیته و بویژه سه شخص فوق به شکلی دقیق، برنامه ریزی شده و محرمانه طرح ریزی شد.

    آنها برای اجرای این سیاست غیر انسانی ، ابتدا مردان بین 15 تا 50 ساله را به بهانه بردن به جبهه های نبرد به ارتش فراخواندند . همچنین دستور صادر شد هر کس که اسلحه دارد باید به ارتش تحویل دهد و هر آنچه که ممکن است در خلال جنگ مورد احتیاج ارتش قرار گیرد نظیر لباس ، قاطر ، غذا و غیره را ضبط خواهد نمود . ولی جالب آنجاست که دولت فقط اموال ارامنه را به نفع ارتش ضبط می نمود . ماموران جمع آوری اموال وقتی به خانه های ارمنی وارد می شدند ، همه چیز را اعم از اینکه مورد احتیاج ارتش باشد یا نباشد ، نظیر لباسهای زنانه ، اشیای زینتی و تزئینی و غیره را جمع کرده و با خود می بردند .

    سرانجام در روز 24 آوریل 1915 بدستور دولت عثمانی حدود 300 نفر از رهبران، روحانیون، اندیشمندان، نویسندگان و سیاستمداران ارمنی دستگیر شده و پس از انتقال به کشتارگاه، همگی آنها بجز اسقفی به نام کومیتاس که او نیز هوش و هواس خود را در اثر آنچه که دیده بود، از دست داد، بطرز فجیعی سلاخی شدند و این سرآغاز قتل عام بود. همچنین در همان روز حدود پنج هزار نفر از ارامنه استامبول در کوچه ها و منازلشان بقتل می رسند.
    این فقط شروع جنایت ترکها درمورد ارامنه است . آنها اینکاررا درموردسایرگروه ها مثل یونانی ها آشوری ها وکردها نیز کرده اند .آنها بااین روش به اکثریت ترک درآناتولی تبدیل شده اند.دولت فعلی ترکیه ادامه دهنده همین سیاست فاشیستی است که امروزه عمدتا متوجه کردها است . دولت ترکیه مثل اسلافش با هدف نابودی قوم باستانی کرد وتصرف سرزمین هایشان با آنها وفرهنگشان می ستیزد. جنایات تاریخی وکنونی پان ترک ها را همه جا افشا کنید

    پاسخحذف

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.