۱۳۹۰ دی ۹, جمعه

تندیس مومی خونخوار‌ترین شاه ایرانی آغامحمد خان قاجار!



کین مدار آنها که از کین گمرهند
گورشان پهلوی کین داران نهند

مولانا

آغا محمد خان قاجار (۱۱۲۱ در استرآباد - ۲۸ خرداد ۱۱۷۶ در شوشا) بنیان‌گذار دودمان قاجاریه در ایران است.


بی‌شک همه شاهان و فرمانروایان جنایتهای بسیاری کرده‌اند در این بین اما کمتر کسانی هستند که تاریخ آدمی با نفرت از آن‌ها یاد می‌کند و سمبل کشتار و جنایت در تاریخ و جهان شده‌اند مانند نرون و آتیلا و چنگیز که هرکدام به نوعی شهرت جهانی دارند. در این میان آغامحمد خان قاجار هم به نوعی یادآور چنین جنایتهایی است او بیرحم‌ترین شاه ایران است که جنایتها و فجایع بزرگی را از روی کینه توزی در ایران انجام داده که هرکدام به تنهایی میتواند فاجعه ای بشری در تاریخ به حساب آید اما در این میان  فقط شرح جنایاتش در کرمان  میتواند بتنهایی  مایه نفرت مردم از وی در  تاریخ ایران و جهان  باشد. برای نمونه فقط یکی از افتخاراتش این است که پس از ورود به کرمان دستور داده است همه مردم شهر را از دم تیغ بگذرانند و چشمان زندگان و مردگان را در بیاورند و پیش روی او قرار دهند! دستور داد ه است که کوهی بلند از چشمان مردم کرمان پیش روی وی بسازند چشم همه مردان شهر را که به روایتی بیست هزار جفت چشم بوده بوسیله سپاهش از کاسه درآورده و  تقدیم  به خان قاجارکنند و بنا بروایتی هم بگفته سر پرسی سایکس این تعداد را هفتادهزار جفت چشم می‌دانند!
همچنین آغامحمدخان به سربازان خود دستور تجاوز به زنان و کودکان شهر و دستور تاراج و یغمای اموال مردم را می‌دهد که این آزاد گذاشتن سربازان در تجاوز حتی به کودکان و سپس به اسارت بردنشان می‌رسد تا که شاید آتش کینه‌اش را ضحاک وار فرو نشانیده باشد!













به جای خرد خشم و کین یافتی 

ز دیوان همی آفرین یافتی 

فردوسی 



گذری بر بی‌رحمی‌ها و کینه توزی‌های آغا محمد خان!



۳ نظر:

  1. آدمهای مثل تو کریم خان ترسو دوست دارن که فقط به اصفهان حکومت میکن ودر هرایالتی یک پادشاه حکومت میکرد وگرجستان هم ازایران جدا شده بود که همین شاه کبیر دوباره به ایران برگرداند ویا شما فتحعلی شاه میخواهید که خودتان میدانید چه کار با نقشه ایران کرد راستی میدانی پطر کبیر(به قول روسها)چه جنایتهایی درروسیه کرد ولی آنها به او کبیر میگن .لطفا یک کم تاریخ بخوانید

    پاسخحذف
  2. ba hamehye in harfa shoma hich nazari ro chap nakardid, pas chi begam valla

    پاسخحذف
  3. سلام تاریخ دان جان کریم خان شیراز حکومت میکرد!

    پاسخحذف

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.