۱۳۹۰ دی ۱, پنجشنبه

کودکان و پیرمردان و پیرزنان ارمنی ساعتی پیش از ریخته شدن درون دریاچه وان!


باز گستاخان ادب بگذاشتند   

چون گدایان زله ها برداشتند
مولوی

شگفت آور نیست که ترکیه بجای شرمندگی و پوزش از جهانیان بخاطر بزرگ‌ ترین نسل کشی تاریخ بشر و محکومیت این جنایت‌ها تازه برای انکار این گونه جنایت‌ها و نسل کشی‌ها که امروز در فرانسه هم محکوم شد از دنیا طلبکار هم هست!
این تصاویر فقط نمونه های کوچکی از ثبت این جنایت بزرگ تاریخی است که میتواند تا اندازه ای یادآور این جنایت باشد!










۱۲۵ نظر:

  1. من 5 سال ارمنستان زندگي كردم حقشون بوده آشغالترين نژاد دنيا هستن

    پاسخحذف
  2. چه دلیلی وجود داره که باور کنیم این عکس ها مال ارمنی هاست. ضمنا ارمنی های شوروی که هن دیدم از هر نژادپرستی بدترند. نود درصد مافیای کشورهای شوروی سابق ارمنی هستند و بودند

    پاسخحذف
  3. نؤاد پرستی موج میزنه اینجا هم که

    پاسخحذف
  4. به راستی شرمش باد آن که مرگ دیگری را می خواهد و از دیدن چنین صحنه هایی ناگهان روان پلید نژاد پرستی اش گل می کند و به مزخرف بافی و این که 5 سال در ارمنستان بوده و چه دیده است می پردازد

    پاسخحذف
  5. aghaye nashenase 5 sal dar Armanestan moonde agar mardom anja ashghal boodand 5 sal davam nemiovordi. to haghete ke beri zir dast akhoondha.

    پاسخحذف
  6. Wikipedia az movasaghtarin sitehast, be tori ke axare shabakehaye khabargozari sehato soghm goftehashan ra az anja bar midarand, agar ahle ketabo ghalam hastid be in link bervid, agar ham nistid, be harfe bozorgtarha goosh dahid http://en.wikipedia.org/wiki/Armenian_Genocide

    پاسخحذف
  7. شما به فکر از بین بردن روحیه نژادپرستی و فاشیستی مزخرف آریایی خود باشد. کسی که با دیدن این عکسها مثل شما فکر کند مثل شما هم ابله تشریف دارد. از کجا می دانید که این عکسها ارمنی هستند. حالا که گورهای دسته جمعی مورد ادعای این ارمنیهای وحشی بعد از تحقیقات همشون مسلمان و ترک از آب در آمدند. اگر دم از انسانیت میزنید کشتار مردم ترک همین ارومیه خوی سلماس خودمان را که بدست همین دوستان ارمنیتان انجام گرفت رابگویید که همین الان هم شاهدهای بسیاری دارد نه اینکه از روی کینه و دشمنی یک موضوعی را که اصلا وجود نداشته.

    پاسخحذف
  8. ارمنيها در اذربايجان ايران قتل عام وحشيانه اى انجام داده اند.جنين درشکم مادران دريده اند.نمونه اش در شهرهاى سلماس خوى اروميه مراغه وروستاهاى اين شهرها حمام خون. راه انداخته بودند.خىلى هم دور نىست تمام پسوندپيرمردان وپيرزنان اذرى از. دوران جلوليق که مربوط به همان دوران ميشود به عنوان قتل عام فجيع ارامنه ىاد ميکنندوجالبه که اين اتفاق توايران هم رخ داده ولى ايران باز طرف ارامنه را ميگيره.ارامنه هم شديدا مظلوم نمايى ميکنندوتاريخ راوارونه جلوه مىدهند.

    پاسخحذف
  9. کس شعر است.
    این ارامنه در ایران هم خبلی آدم کشتن.
    از کردها هم خیلی کشتند
    اشتباهی که تورکها کردند این بود که به حمایت از کردها ارامنه رو کوچوندند!!!

    پاسخحذف
  10. در طول 100 سال گذشته این جنایات در کشورهای زیادی انجام شده چرا این یکی رو خونشان را رنگین تر میدانند ؟مثلا چرا آمریکا به خاطر بمباران اتمی ژاپن معذرت خواهی نمی کند؟ البته جنایت ترکیه هم محکوم است ولی در آن زمان حاکمان وقت ترکیه این کارو کردن چه ربطی به حاکمان فعلی دارد مگر کسی قتل انجام دهد فرزندش رو محاکمه میکنند ؟در این صورت میتوان برای قتل عامی که مثلا در 1000 سال قبل انجام شده پرونده تشکیل داد و خواهان پی گیری قضایی نسل فعلی شد

    پاسخحذف
  11. ترکهای احمق

    پاسخحذف
  12. من در عجبم که چرا بعضیها دم از انسانیت میزنند ولی وقتیکه نوبت به ترکیه و آذربایجان میرسه همه چی از یادشون میره و کینه و دشمنیهاشون گل میکنه.

    پاسخحذف
  13. Roozi nist ke dar Turkiye be' yek dokhtare Irani tajavoz nashe man INPDAI temiamo dar Izmir didam

    پاسخحذف
  14. ارمنیهای حروم زاده...حقشون بود...الانم پاش بیوفته باید پدرشونو دراورد...

    پاسخحذف
  15. Turkaye turkiye hamjens bazan mesle Ardooghan ke Gay ast

    پاسخحذف
  16. باز یک ناشناس آریایی اومد و پارس کنان گفته ترکهای احمق. احمق اون باباته. بیشعور تو اصلا از تاریخ سرت در میاد؟ تو بفکر همون کوروش و آون منشور مسخره و دروغینش باش. شما نوادگان کوروش تا ابد همینطوری خواهید بود. به کوری دشمنان این اتهامهای دروغین هیچ تاثیری در عزم تورکها نخواهد داشت و این سارکوزی مریض و همفکران علیلش مثل شماها هستید که روسیاه خواهید شد. در ضمن در پارلمان مسخره فرانسه از 577 نماینده فقط 55 نفرشان وجود داشتند و از این 55 نفر هم 38 نفرش رای مثبت دادند و اینها بازی سارکوزی احمق برای کسب رای 400 هزار ارمنی مقیم فرانسه می باشد.
    اینجا هم که قربونش برم نوادگان کوروش بدنبال چنین فرصتهایی هستند که کینه دیرین خود را برای جوجه احمقهایی را که تعداشان هم فراوانند دیکته می کنند.

    پاسخحذف
  17. Turka az tireye mogholan va mesle ona vahshi,nemoonash aghi mohamadkhane khaje

    پاسخحذف
  18. hagheshoon bud, una ham turkaro koshtan, pas una ham nasl koshi kardan.

    پاسخحذف
  19. Man 24 sal Iran boodam va yek Armani hastam va kharabe doostaye Farsi zabanam hastam . Vali baz bisharaftare mosalmoona khodeshoonan (( na hame))

    پاسخحذف
  20. man ham dar armanestan budam ham turkie, armania aksareshoon hanooz ham tond khoo va ta ghesmati vahshi hastand, vali turkha ensanhaye motemaden va noe doosti hastand.

    پاسخحذف
  21. تعداد نمایندگان مجلس فرانسه را ببینید:

    http://www.youtube.com/watch?v=WNkjqv-65Js

    http://www.izlesene.com/tv/cihanhaber/video/fransa-meclisi-ermeni-yasasini-oy-cokluguyla-kabul-etti/5333281

    پاسخحذف
  22. هم ارامنه و هم آذري ها هموطنان ما هستن.ترکها هم هممسايه ما.بس کنيد.تا کي مي خواهيد بازيچه استعمار باشيد.200 سال با اين دسيسه بازي خوردين.

    پاسخحذف
  23. در نسل کشی ارامنه توسط عثمانی شکی نیست
    در نسل کشی آشوریها توسط ارامنه هم شکی نیست
    اینها اتفاقاتی هستند که از نظر تاریخ و علم اثبات شده هستند
    در نژادپرستی ترکها و ارامنه هم شکی نیست.به طوری که در میان ارامنه گروهی به نام داشناکسیون وجود دارد که قتل های زیادی به دلیل نژادپرستانه انجام داده است و همینطور در میان ترکها کاملا قابل مشاهده هست
    چیزی که مهم هست این است که انسان کشی کار خوبی نیست.و این که بگوییم ارمنی کشی خوب است یا ترک کشی یا کرد کشی یا آشوری کشی.همه اینها انسان کشیست.حتی اگر انسان کشته شده انسان بدی بده باشد

    پاسخحذف
  24. من ایرانی ام و ارمنی هم نیستم. امکانش هست که ارمنی های ارمنستان به خاطر سالها فقر و فشار زیاد آدمهای مناسبی نباشن ولی به همه توهین نکنید! نمونه اش ارمنی های خودمون؟ آشغالن؟ بدن؟ دزدن؟ نه اصلا و ابدا!!! کارهای خوب و بیشتر فنی و به درد به خور تو ایران میکنن. اکثرا تحصیل کردن و تو جامعه جز سوپر پولدارها نیستن ولی جز مرفه هایی هستند که پولشونو با زحمت به دست آوردن! حالا کلی از کشورهای دنیا فکر میکنن ما ایرانی ها خیلی آشغالیم! باید بیان ما رو بریزن دو دریاچه ارومیه؟

    پاسخحذف
  25. tu armanestan ya mikhan jibeto bezanan, ya kheftet konan, ya bahat dargir shan, ya kolah saret bezaran, farhangeshoon haminghade, man bishtare keshvaraye donyaro didam vali hich ja bad tar in ghom nadidam. hazer nistam tu hich sharayeti yek bare dige pamo tu armanestan bezaram. aslan shoma nemitunid turkiaro ba armanestan moghayese konid.

    پاسخحذف
  26. ترک اگه دانشمند هم باشه باز ترکه. البته منظور من از واژه "ترک" نوع نگرش است نه نژاد. اینهایی که میگن این عکس ها مربوط به ارامنه نیست لطف کنند پس مربوط به چه قومی هست.

    پاسخحذف
  27. از ترك فاشيست تر نيست ، تف به شرف ترك خر و ادم كش. نابود شويد تركهاي وحشي و مغول.

    پاسخحذف
  28. واقعا حیف ابنترنت که دست شیادهایی مثل شما ها افتاده .لیاقتتون همون اینترنتی که جمهوری اسلامی در اختیارتون میذاره.آخه توله سگ داری اونور عکس رو پیش بینی میکنی!!!؟؟. و احمق تر و مغرضتر از خودت که پای این مزخرفات سینه میزنن.
    من و تمام آذربایجانیها واقعا عثمانیها رو برادر و دوست خودمون میدونیم که اگه اونزمان عثمانیها به داد آذربایجان نمیرسیدن و اینجا رو از دست ارمنیها نجات نمیدادن شما پان آرینها دست در دست ارمنیها دور کشته های آذریابجان بساط رقص راه میانداختید.
    همانطور که شاه آریامهرتون , نواده کوروش موقع اشغال آذربایجان توسط ارمنیها گفته بود:
    "کسایی که انقلاب کردن(مشروطه)خودشون هم برن بجنگن ما نیرویی به آنجا نمی فرستیم"

    پاسخحذف
  29. جنایت از سوی هر گروهی باشد منفور و مورد تنفر هست ولی ای کاش عکسی از جنایات ارمنی ها که در حق اذریها در قرباغ کردند می گذاشتید
    بنده ادرس زیاد دارم ولی این تصاویر انقدر درداورتر از این تصاویر هست که با یک بار نگاه کردن مطمئنم این تصاویر را فراموش خواهید کرد

    پاسخحذف
  30. ارمنی ها در ایران کم قتل عام نکردند. در این قضیه نمیشه از هیچ طرفی طرفداری کرد. ترکیه در واقع به دفاع از آذریان و کردها اقدام کرد همین. مظلوم نمایی فایده ندارد. قتل عام ید هست هر زمان و هرجایی و توسط هر کسی.

    پاسخحذف
  31. TORKHAYE MOKHOL BARGARDID TORKAMANESTAN

    پاسخحذف
  32. خفه شو توله سگ همجنسباز

    پاسخحذف
  33. همش مزخرفه تو جنگ حلوا خیرات نمی کنن.در ضمن جنایت ارمنیهای کثافت تو قره باغ فراموش نشده

    پاسخحذف
  34. کیر هر چی مغوله تو دهنه هر کی فارس و ارمنی نژاد پرسته...همون کیر چنگیز خان بود تو دهن فارسا رفت الانم می سوزن...

    پاسخحذف
  35. یه دوست عرب دارم میگه ما تو دبی عاشق زنای ترک هستیم چون از کون تا دسته بر میدارند یه آخ هم نمیگن فقط کس گشادی دارن

    پاسخحذف
  36. کیر کرگدن تو کس و کون خواهر مادر هر چی ترکه خره

    پاسخحذف
  37. Turk is the wildest murders in the world
    اقتصاد ترکیه بر پایه کس و کون زنان ترک استوار است . خودم تا به حال سه تا از مهماندارای جنده ترکیش ایرلاین را تو دستشویی هواپیما گاییدم

    پاسخحذف
  38. shom farsha ke baba khaili open hastid v to partihaye tehran zanatono ba ham avaz mikonin
    shoma azizan chera sohbat az kos v kon v .......... mikonin in masael vagan bara shoma ke hal shode ast
    300000
    jende to tehran hast ke be ehtemale gavi 3 4 ta az ona zanaye to v khonevadat hastan tole sag
    shoma hamchenan pars konan be nezade parsiytan fax konid v gafel beshid az zanaton ke jende shodan
    abariuss

    پاسخحذف
  39. gheyafeh changiz va karhayash neshan midahad ke koni bodeh ast,koni-ha az jenayat lezat mibarand
    kir man ham to kos zan har che akhond ,
    turk ,kurd ,baloch.turkman.va ......lor,hame irani hastim.
    gol akhondhaye koni ra nakhorim va etehad dashte bashim
    marg bar eslam fachist

    پاسخحذف
  40. بنظر ميرسد اين پيامهاي زشت متعلق به يك نفر باشد كه از روحيه پان تركيسم آذربايجاني برخوردار است. ارامنه مردمي بسيار محترم و با فرهنگ هستند و بنده در دو سفر به كشور ارمنستان از خوي و خصلتهاي پاك اين مردم باخبر شده ام. ارامنه دروغ نمي گويند.. كلك نمي زنند.. دعوا نمي كنند و به حقوق ديگران هم تجاوز نمي كنند. مردم كشور ارمنستان خيلي از ما ايراني ها و مسلمانان بافرهنگ تر بوده و اساسا انسانهاي آرامي هستند.

    پاسخحذف
  41. خار مادر ترکای بی ناموس رو خر گایید

    پاسخحذف
  42. Mehdi yahyanejad kuni ast

    پاسخحذف
  43. همتون ابلهیدکه واردبازی نژادپرستانه جمهوری اسلامی شدیدتاشمااحمقاهستیدهیچ جنبشی درایران موفق نخواهدشدخاک توسرهمه تون فاشیستهای بی شعور .ایران داره توآتیش می سوزه اون وقت شماهاهنوزتودعوای ترک وفارس داریدبه همدیگه فحش خواهرومادرمی دیدخاک توسرتون جوجه فاشیستهای ابله.

    پاسخحذف
  44. خیلی جالب بود ناشناس میگه از کجا میونین اینها ارمنی های وحشی هستن؟ یکی دیگه هم نوشته بیشعور تو اصلا از تاریخ سرت در میاد؟ مردم از خنده. حقا که هر چی راجع بهتون میگن درسته.

    پاسخحذف
  45. خدایش کاری به این حرفا ندارم ولی جنده های ترک تو دنیا مشهورن ما که ازشون راضیم همین که خوب کون میدن برای ما بسه نژاد ترک = مادرزاد جنده و فاحشه میگی نه از این دختر ترکه که دارم میگامش بپرس :)))

    پاسخحذف
  46. ....متاسفم که این صفحه مملو از کینه و نفرت و دشمنی است....خوبی و بدی در ذات انسان است. ایرانی ترک ارمنی روس فرانسوی و ...فرقی ندارندشرایط باعث بروز عشق یا نفرت میشوند پس بیایم سعی کنیم محیطمان همواره پرازعشق باشه نه نفرت...به یاد دوستان نازنین ترک ارمنی عثمانی کرد و فارس و...که داریم بیافتیم و ازاین ادبیات سخیف استفاده نکنیم. میشه نقد علمی کردبدون نفرت...

    پاسخحذف
  47. Khafesho torke khar pantork gav

    پاسخحذف
  48. کامنت های دوستان رو خوندم و خیلی متاسف شدم از این همه گمراهی و از خدا می خوام که امثال این آدمها رو به جایی نرسونه چون به هیچکس رحم نمی کنن

    پاسخحذف
  49. Madar harchi tork gayidam ein torkaye madar jende ro bayad graft rid to halgheshon bast be gari

    پاسخحذف
  50. ريدم تو اون تفكر فاشيستي سگان الهام عليف و موشهاي اردغان كسكش كه اين بالا دارن گه فشاني ميكنند . آخه كسكشا تاريخ رو هم ديگه دارين فداي تفكرات لجن فاشيستي ميكنين ريدم تو روحتون

    پاسخحذف
  51. به هر جای دنیا سفر کردم مردم به نوعی همدیگر را دوست ندارند ،در اروپا ،در آمریکا و آمریکا لاتین، در خاور میانه، در خور دور ، این در باطل تمامی ندارد چون انسانها تمایل با تنفر دارند مگر آنانیکه قلبشان بسیار بزرگ است .
    بییایید بس کنیم این دعواهای مسخره را و آرزوی مرگ هیچکس را نکنیم .دنیا مثل آیینه میماند اگر مرگ بطلبی به سراغ تو هم خواهد آمد، اگر برکت بطلبی ، برکت به سراغت خواهد آمد. بییایید در این دوره کوتاه زندگی همدیگر را دوست بداریم ، که بنی آدم اعضا یکدیگرند . نیما

    پاسخحذف
  52. کیرم تو دهن هر چی فارس و ارمنیه

    پاسخحذف
  53. Moteasefane nashod yek comment bekhaanam ke toosh Iranian hamdigaro fohsh kari va tamaskhor nakonand. Girim ke regime bade, maa chi ? Aya nabayad be aghayede hamdige ehteraam bezaarim?

    پاسخحذف
  54. من هم ميتونيم چند تا عكس پيدا كنم بگم اي هوار ببينين اينها ترك هستن ارمني ها كشتنشون!

    حتما عثماني ها يه عماس هم با خودشون ميگردوندن كه از ارمنيها قبل مردن عكس بگيرن!

    درباره نسل كشي ارامنه هيچ مدركي وجود نداره ولي در باره كشتار خوجالي تا دلت بخواست مدرك هست.

    پاسخحذف
  55. ناشناس گفت:"خدایش کاری به این حرفا ندارم ولی جنده های ترک تو دنیا مشهورن ما که ازشون راضیم همین که خوب کون میدن برای ما بسه نژاد ترک = مادرزاد جنده و فاحشه میگی نه از این دختر ترکه که دارم میگامش بپرس :)))"

    زنترو میگی بده من هم امتحانش کنم.

    پاسخحذف
  56. دولت تركيه به كردها اجازه صحبت كردن به زبان كردي را نميده. ما هم بايد اين كار رو با تركها در ايران بكنيم تا اينقدر روشونو زياد نكنند.

    پاسخحذف
  57. ويژگي مشترك همه تركها به ويژه در تركيه اينه كه همشون خيلي پر رو هستن

    پاسخحذف
  58. اگر بخواهيم تركها را در يك جمله شرح دهيم اين است : قومي وحشي، خونخوار كه در تاريخشان چيزي جز وحشيگري و غارت چيزي نميبيني. دليل كوچ و حمله آنها از آسياي مركزي به ايران هم همين بوده.

    پاسخحذف
  59. "دولت تركيه به كردها اجازه صحبت كردن به زبان كردي را نميده. ما هم بايد اين كار رو با تركها در ايران بكنيم تا اينقدر روشونو زياد نكنند."

    تو سگ کی باشی , اجازه خودت که هیچ، اجازه زن و خواهرتم دست ماست

    پاسخحذف
  60. اگر بخواهیم فارسها رو به طور خلاصه توصیف کنیم باید بگیم : سگهای ولگرد مادر جنده پدر کونی

    پاسخحذف
  61. درود بر خامنه ای که چه نسل احمق و نفهمی درست کرده.شما به همین حماقت هاتون مشغول باشین آخوندها هم سوار قدرت در حال تمسخر جهالت بی پایان شما.موفق باشید.

    پاسخحذف
  62. برادر انسانی شما از کردستان۲ دی ۱۳۹۰ ساعت ۸:۴۴

    تن آدمی شریفست به جان آدمیت/نه همین لباس زیباست نشان آدمیت/اگر آدمی به چشمست و دهان و گوش و بینی/چه میان نقش دیوار و میان آدمیت/خور و خواب و خشم و شهوت شغبست و جهل و ظلمت/حیوان خبر ندارد ز جهان آدمیت/به حقیقت آدمی باش وگرنه مرغ باشد/که همین سخن بگوید به زبان آدمیت/مگر آدمی نبودی که اسیر دیو ماندی/که فرشته ره ندارد به مقام آدمیت/اگر این درنده‌خویی ز طبیعتت بمیرد/همه عمر زنده باشی به روان آدمیت/رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند/بنگر که تا چه حدست مکان آدمیت/طیران مرغ دیدی تو ز پای‌بند شهوت/به در آی تا ببینی طیران آدمیت/نه بیان فضل کردم که نصیحت تو گفتم/هم از آدمی شنیدیم بیان آدمیت
    برادران وخواهرانم براستی که انسان فارغ از هر رنگ ونژاد و دین همه انسان هستیم وچه بی مقدار است سخنی که از روی تعصب صورت گیرد و باعث به وجود امدن خشم وغضب و نفرت بین انسانهاگردد.
    به امید روزی که در ما هیچ رفتار غیر انسانی رخنه نکند
    سالم و سعادمند باشید

    پاسخحذف
  63. Torkha khar nistan chon khar heyvane arami hast torkha vahshian hastan.

    پاسخحذف
  64. ریدم به قبر بابات مرتیکه پفیوز با این ۴تا عکست که معلوم نیست مال کدوم تاریخ و کیه

    پاسخحذف
  65. torke khub hast, torke bad ham hast, kheili az torkha byrahm hastand, , tu iran ham torke avazi kam nabud ke faghat donbale kolahbardary va fesad jensy budand ama torke khub ham peida mishod, harchand kheili kam

    پاسخحذف
  66. هر وقت سوار هواپیما یا قطار طرف استانبول بری امکان نداره ده بیست تا دختر تابلو فارس نبینی که میرن اونجا تا با خیال راحت و تا جای ممکن کیر بخورن موقع برگشتن هم گشاد گشاد راه میرن. هر کس که فقط یه بار رفته باشه استانبول صد در صد اینها رو دیده.البته اینا جنده نیستن فقط چون اینجا ممکنه داداشه ببینه میرن اونجا راحت باشن. آنتالیا رو هم هم اینها آباد کردن قبلا از اکراین جنده میآوردن حالا جنده مجانی رو فارس ها تامین میکنن.
    در ضمن اینکه ارمنستان هم تنها جاذبه توریستی که داره جنده هاش هستن که این هم جای ها شا نداره.

    پاسخحذف
  67. فارس و ترک و ارمنی همه شون از یه تاپالن.باید همه شون رو کشت و تفله کرد

    پاسخحذف
  68. ترک اگر لقمان شود بازم خر است ترک اگر لقمان شود بازم کلاس اول است

    پاسخحذف
  69. kose naneye hameye torkaye madarjendeii ke inja be farsa fahashi kardan...
    kos nane ha ma nabashim az koone ki mikhorin... man har kosio ke mikonam akharesh dar miad ke torke...
    biyayn kiramo bokhorin

    پاسخحذف
  70. تو که زمینه تصویر رو چو ایران نباشد تن من مباد نوشتی.. تو حالیت نیست که 30% ایران ترک هستند. پس تو چه سنمی با ارمنی ها داری که حداکثر در ایران صد هزار نفر هم نمیشن؟ تو که شعور نداری که یه کم در موضوعی که منتشر میکنی فکر کنی گند میزنی به سر تا سر ایران و ایرانی. از چند نفر مغازه دار ارمنی که خرید میکنی یا میشناسی یکی عکس ارمنستان بزرگ رو زده به دیوارش که شامل حداقل 20% از ایران میشه مثلا اسم تبریز رو میگن دارویژ هست و اردبیل آرد وارد که همه جز ارمنستان بزرگ.همون ارمنی هایی که تو براشون دل میسوزونی تو ئه ابله رو در اروپا بر بر میگن و تو اروپا حرفشون اینه که ما اولین سد دنیای غرب در مقابل بر بر ها هستیم.

    پاسخحذف
  71. hala ke nesihat faydeh nadareh man ham majboram fahashi konam
    !-kiram to dahane mohamad bacheh-baz
    2-kiram to dahan khomini va peyravanash ke faghat ta-on va seyahi be iran avarad
    3-kiram to kos zan har chi tajziyeh-talab
    4-kiram to dahan Ajnabi ke cheshm tamah be khak iran darad
    5-madar va khahar har che jasos jomhori eslami ra gayeedam
    6-ham turk iran va ham baloch o turk va hame aghaliyat-haye digar irani hastand
    Man ghabol daram ke akhondhaye haramzadeh faghr va bad-bakhti be iran avardand ke nanijeh an fahsh va tanforoshi .etiyad va bikari va digar nahanjari-haye ejtema-ei ast,va monhaser be fars va turk va kurd nist
    Bachehaye azizam gol akhondha ra nakhorid va dar avaz fahashi be yekdigar hame ba ham shavim va iran va mardom vatan-dost iran ra nejat dehim

    پاسخحذف
  72. کیرم تو ناموس و قاموس پدر هرچی ترکه خارکونده ننس.کیرم تو بندبندِ وجود هر چی ترکه خار خورده کیرِ کیر خورده خارِ

    پاسخحذف
  73. تو که زمینه تصویر رو چو ایران نباشد تن من مباد گذاشتی..
    تا حالا شعورتو استفاده کردی که فکر کنی چرا ارمنی های ایران با ایرانی ها ازدواج نمیکنن ...
    چون میگن خون تو کثیفه و ما نمیخواهیم خون ارمنی کثیف بشه.
    من خودم شاهد تعریف با آب و تاب این موضوع از یک تراشکار ارمنی بودم و میگفت که خواهر یکی از دوستاش با یک ایرانی ازدواج کرده بود و برادرها رفتن خواهرشون رو با چاقو شکمشو پاره کرده و کشتن. اگهکسایی هم نکشن هم براش مجلس ترحیم میگیرن یعنی که اون برای ما مرد.

    پاسخحذف
  74. تو که زمینه تصویر رو چو ایران نباشد تن من مباد گذاشتی.
    میدونی همین ارامنه که از ترکیه رونده شده بودن و آذری های ایرانی بهشون سر پناه دادن چه بر سر صاحب خونه آوردن؟ همینها قتل و غارتی در ارومیه و سایر مناطق اطراف راه انداختن که در تاریخ معاصر ایران نمونه نداره و در نهایت به نام ارمنستان جنوبی اعلام خودمختاری و استقلال کردن. اون موقع هم همین اروپایی ها(انگلیسیها) این اعلام استقلال رو قبول کرده از اونها حمایت کردن.

    پاسخحذف
  75. تو فارسی که به ترکا فحش دادی چرا خواهر مادرتو میفرستی زیر عربهای دبی بخوابن . نکنه میخوای این رو هم حاشا کنی؟ اینو که عالم و آدم شاهدن.

    پاسخحذف
  76. لازم نیست به ترکها فحش داد/ همه میدونن که ترکها چقدر خر هستند/ حتی خودشون هم اینو خوب میدونن

    پاسخحذف
  77. هیج ترکی نیست که بتونه ثابت کنه ترکا خر نیستن/برای همین فقط فحش میدن/مگه نه؟

    پاسخحذف
  78. همین یه ذره آزادی که تو ایران هستش به لطف فرزندان آذربایجان بوده. پس توهین نکن.ارامنه جنایاتی کردن که با این کشتار سر به سره

    پاسخحذف
  79. ما ترکها هر طور که وارد این مملکت شده ایم ویا ساکن آن بوده ایم مهم نیست. مهم اینست که با درایت کامل وبدون خونریزی تهران را بزرگترین شهر آذربایجان ساخته ایم و نبض آن هم در اختیار ماست. حال که عده ای از فارسهای عزیز به لجن پراکنی پرداخته اند یقین داشته باشند که که نوبت یک به یک آنها فرا خواهد رسید و بلیط خواهر و مادر محترمشان در کشور های اطراف و حتی داخل کشور بدست خودشان به فروش خواهد رسید. دور نیست آن زمان.

    پاسخحذف
  80. جنگ و خونریزی با هیچ بهانه ای قابل قبول نیست بخصوص که پای زن و بچه های بیگناه هم وسط باشه. نه در ترکیه نه در قره باغ و نه در ارومیه.همین الان ارامنه تنفری علیه خودشون در آذربایجان با تصرف خاک اونها ایجاد کردن که دیر یا زود منجر به فاجعه خواهد شد.

    پاسخحذف
  81. ارومیه و سلماس جز ایران نیست؟ یا چون ترکن باید به فجیع ترین وجه کشته میشدن؟فارس ها به مانند هم نیا های نازی شون تعریف خودشون رو واسه نسل کشی دارن

    پاسخحذف
  82. مرگ بر خامنه ای

    پاسخحذف
  83. هر جا ترک دیدید خار مادرشو یکی کنید این خارکسه ها پول مملکت که متعلق به من و تو هستش را الکی الکی صاحب شدند ولدوزناها.
    چرا باید ما بی پولی بکشیم ولی اونا حال کنند بعدشم تو استادیوم بگن خلیج عربی.
    به شما ترکای خارکسه هم یادآوری میکنم که همگی ما از شما متنفریم و در اولین موقعیتی که پیدا کنیم دریاچه ارومیه را با خون شما پر میکنیم تا دریاچه هم نجات پیدا کند تمام ملل دنیا از شما متنفرند و ارامنه نیز انتقام نسل کشی را از شما خواهند گرفت

    پاسخحذف
  84. نژادپرستان پارس و ارمنی ، پیوندتان مبارک...

    پاسخحذف
  85. من نوکری عرب , کرد , لر , بلوچ , ترکمن را میکنم ولی از ترکا متنفرم و هیچ سلاحی در دنیا از نفرت قویتر نیست . ای خارکسه ای که گفتی نبض تهران دست ترکهاست دیشب که زنت رو از کون میگاییدم ازت خیلی ناراحت بود میگفت کیرش که بلند نمیشه خرجی هم نمیده

    پاسخحذف
  86. har kas ke az zaban chaleh meidooni dar in page estefadeh mikonad dast kami az akhoonda va basiji ha nadard. vaghean baraye hame shoma motasefam. alhagh ke shaboon bi mokh ha kheili ziad shodeh and. vay be hale nasle ayandeh ma.

    پاسخحذف
  87. ba salam hamine ke migam ma bi farhangim buyi az tamadon nabordim agha har ki har kari kardeh bar migardeh be chand gharne pish unam jehalat kardan na agah budan alan donyae teknolozhiye agha ma rfatim chand vaght tu chate iraniha hamsh fohsho un sex mikhasto un aks mikhasto kholaseh didim ja ma nist yani vaghteshuno ba charta harfe moft daran talaf mikonan az har ye 10 kalamashun 5 tash fohsho nasezast hamsham khahro madre un vaght hamin vatan parastah be estelahe khodeshun ye nigah be dor bareshun nemikonan ke khodeshunam khaharo madar daran pas in maghzo khoda bara chi dadeh ahmaghha sharmandeh hersam gereft in juri harf zadam hamun akharo aghbatemuno khoda bekheiyr koneh foshsham ke shodeh mese noghlo nabat barshun badesham migan honar nazde iraniyan asto bas vaghean ke khodam iraniyam ama kashki nabudam.

    پاسخحذف
  88. یه پیشنهاد : ترکها خرند - فارسها هم سگند. موافقید ارمنیها را هم خوک صدا کنیم؟
    اما در مورد صفت ها:
    ترک خر ننه جنده
    فارس سگ خار جنده
    ارمنی خوک مادر جنده

    اینطوری قاطی نمیشین ! مثلا اگه کسی صدا کرد ننه جنده یه ترک میفهمه که اونو صدا میکنند و......
    اگر هم صدا کرد خار مادر جندها منظورش همتون است .
    خوش باشید . عبدالله
    الأحواز عربستان (اشغالی)

    پاسخحذف
  89. بایدم نوکری عربها روبکنی خیلی نمونده که عربها بیان از پایین بکننت و ما هم از بالا.یه روز اگه موقعش پیش بیاد یه بلایی سر زن و بچه ات میارم که بگی صد رحمت به چنگیز مغول. منتظر اون روزم....

    پاسخحذف
  90. ای ترکای ولدوزنا حکومت ایران در زمان قاجاریه صد سال دست اجداد خارکسه شما بود نصف بیشتر خاک ایران رو در اثر خر بودنتون به فاک دادین . اگه جوابی دارین بدین زن جنده ها .
    زن و بچتون رو خر گایید

    پاسخحذف
  91. چرا تو باید بی پولی بکشی خواهرت که دیشب زیر من بود مگه کم بهش پول دادم اگه کم بود امشب خواهر کوچیکت رو هم بفرست.

    پاسخحذف
  92. من کس وکون فارس کردم کس وکون ترک هم کردم .کون ترک بهتره .ولی ار نظر کس فارس ها سرترند . فارس ها موقع کون دادن اونقدر داد و فریاد میکنند که حد نداره

    پاسخحذف
  93. تو منتظر باش تا علف زیر پات سبز شه در عوض من هر شب مخ یه زن ترک رو میزنم مثل دیشب که کس و کون زنتو یکی کردم آخ جووووووون

    پاسخحذف
  94. تو آخه کی از زیر ما در اومدی مادر جنده صد سال که دوران قاجار زیرمون بودی قبل از اون هم دوران صفویه زیرمون بودی قبل از اون هم زیر عربها چقدر بچه کونی پر روئی هستی که اینهمه گائیدیمت بازم کونت میخواره

    پاسخحذف
  95. کی گفته من بی پولم . اون پولی که یواشکی از کیف زنت کش میری از سایه سر منو و کون تنگ زنته. جیب بغل کیف مادرتو نگاه کن برات یه هزار تومنی گذاشتم.
    آخ جوووووون

    پاسخحذف
  96. من دو سال تبریز خدمت کردم . تو پارک ال گلی تبریز مردای ترک عکس زن و دخترشون رو میاوردن هر کدوم رو حال میکردم میگاییدم

    پاسخحذف
  97. مگه تو نبودی بالا ناله میکردی که پول مملکت مال توئه و ما ترکا صاحب شدیم شما بی پول؟بنظرم خودتم بد نباشی من حاضرم مثل خواهرت به تو هم پول بدم.

    پاسخحذف
  98. میگم آخه چه دل پر خونی از ترکا داری.. پس تبریز خدمت میکردی. تهران که برگشتی یه دکتر میرفتی.

    پاسخحذف
  99. منو یاد قدیما انداختی اگه بچه خوشگلهایی مثل تو رو نفرستن خدمت به تبریز که ما کیرمون کپک میزنه البته همین بدی رو هم داره که وقتی برمیگردین عقده ای میشین.

    پاسخحذف
  100. اصولا تمام این جنایات رو کسان دیگری در زمان دیکری انجام داده‌اند. من نمی‌فهمم مردم زمان ما چرا به خاطر گذشتگان یقه‌ی همدیگه رو می‌گیرن. ارتباط اعمال گذشتگان با ما توهمی بیشتر نیست. ارتباط ما با گذشتگان از طریق به ارث بردن طرز فکر و فرهنگ و آداب و رسوم هست. اما ما مسوول اعمال گذشتگانمون نیستیم و منطقی نیست که به این دلیل با هم دشمنی کنیم.

    پاسخحذف
  101. دیدی رسوندمت به اونجائی که خودتو لو دادی و مشکلت رو گفتی. ولی تو خیلی عقده ای شدی بنظرم نامردا باهات خیلی بد تا کردن.

    پاسخحذف
  102. بیا برو ببین تهران همین فارست یکی‌ از خودشون رو حلق آویز می‌کنه بقیه هم جمع میشن کف و سوت میزنن با فرهنگ آریایی

    پاسخحذف
  103. man mikhastam yek dokhtar turk ra bekonam ,kiram ra did shoroh be larzidan kard,behesh goftam,
    natars janam,inke namikhad toro bekhoreh,,.-to mikhay in-no bekhori
    kosaye estanbol ra to on kocheh pol dadam va gayeedam veli hame zanhaye turk estanboli pol ke neshan bedi,fori migan which hotel can j com

    پاسخحذف
  104. با عرض معذرت از دوستان تورک
    من دیگر تحمل این ابلهان با فرهنگ چندین هزارساله!!! آریایی را ندارم و دیگر نمیخواهم که از فرهنگی که برگرفته از منشور کوروش است مستفیظ بشم به نظر من شما هم جوابشان را ندهید.
    خدا را شکر که چنین هستند. اگر واقعا از نژاد برتر بودند آنوقت مبارزه برایمان سخت می بود.

    پاسخحذف
  105. ببین خارکسه ما را خدمت میفرستن تبریز که زن شما دیوثا را از کون بگاییم تا زیاد تو کف کیر نمونن کار دست خودشون بدن . نمیدونم به خدا اعتقاد داری یا نه ولی قسم میخورم هم خدمتیم که بچه خود تبریز بود به من التماس میکرد مرخصی شهری با خودم ببرمش تو شهر . میگفت زنهای شهر ما عاشق پسر فارس هستند . دفعه اول باور نکردم ولی رفتم تو شهر دیدم بنده خدا راست میگه خلاصه من مخ زنهای ترک رو میزدم اون بنده خدا هم جاکشی میکرد با هم میبردیم میگاییدیمشون . آخ که هنوز مزه کونشون زیر خایه هامه. چند باری هم زنها رو حامله کردم که نسلم تو تبریز هم رشد و نمو کنه که فکر کنم تو یکی از کمر خودم باشی پس احترام پدرتو نگهدار فرزندم

    پاسخحذف
  106. اولاکه ترکهای ایران نژادترک نیستندوفقطزبونشون بعدازحمله مغولها ترکی شدونژادترک زبانهای ایران آریایی می باشد وزبون قدیمشون هم زبان پارسی پهلوی بوده است جهت مطالعه بیشتردراین زمینه می تونیدبه کتاب (آذری یا زبان باستان آذربایجان-نوشته احمدکسروی)مراجعه کنیدواخیراهم طی تحقیقات یک محقق سرشناس آمریکایی روی ترکهای ایران اعلام شده که ترکهای آذربایجان ایران هیچگونه هم نژادی با ترکهای سرزمین آناتولی نداشته ونژادشون بیشتربه آریایی نزدیکتراست.پس ترکهای ایران فقط زبونشون ترکه ونژادشون به مادها که اصیل ترین قوم آریایی هستندنزدیکتره.پس خواهشا آذری های ترک زبان هموطنمون را با ترکهای ترکیه مقایسه نکنیدچون مقایسه بیجایی است واین پان ترکیستهاهم که دارندبین ترک وفارس جدایی میندازنو محلشون نذاریدچون مردم آذربایجان عاشق ایران هستندالبته من خودم هم آذربایجانی اهل ارومیه هستم وکلی هم شعر به زبان شیرین فارسی گفته ام واین زبونوخیلی دوست دارم.

    پاسخحذف
  107. عزیزم هر چی میخوای از این داستانا برام تعریف کن من دیگه تا آخرش رو خوندم.فقط نمیدونم گیر کی افتاده بودی که اینهمه اذیتت کرده. من معمولا امثال شما رو زورکی نمیکنم اون طرفت خیلی نامرد بوده واقعا تو حق داری از ترکا متنفر بشی.اینم یه جور بد شانسیه اگه گیر من میافتادی زیاد اذیتت نمیکردم.تازه بعضی از امثال تو اگه دفعه اولش باشه بعدا میفرستمش پیش یه دکتر آشنا که بخیه بزنه. من فکر میکنم نا مرد راهنماییت هم نکرده.ولی ببین عزیزدلم همه جا خوب و بد داره حالا یه ترک تبریزی باهات بد تا کرده نباید عقده ای بشی بعدا برا خودت بد میشه. تو همون تبریز آدمای خوب مثل من هم هستن که کارشون تموم شد میفرستنت دکتر. ولی حالا دیگه شما گذشت کن یه کاریه که شده هر چی بیشتر فکرشو بکنی بیشتر عذاب میکشی.

    پاسخحذف
  108. لعنت به هرچی آدم بی ادب ونژادپرسته حالم به هم میخوره ازفاشیستهای بی ارزش.شماها که اینقدرواسه هم بکن بکن راه انداختیداگه راست میگیدکیرتونوواسه جمهوری اسلامی راست کنیدکه البته میدونم عرضه شونداریدوهمه شما سوسولهای فاشیستو تک به تک موردتجاوزاسلامی قرارمیدن.

    پاسخحذف
  109. من از شما عذر میخوام ولی باید جواب این بچه کونی رو که دوره سربازی در تبریز اذیت شده رو میدادم.

    پاسخحذف
  110. kose nane harchi farse madar jende

    پاسخحذف
  111. be moghesh kuni az shoma farsa bekonim ke ta omr darid yadetun nare madar gahbeha...sabr konin kam munde dayyus ha!!!

    پاسخحذف
  112. man moghe kardane dokhtare fars migam hey bege farse, ke bishtar hal konam....

    پاسخحذف
  113. کیر همه مردمان زمین تو روح احمد کسروی مادر جنده...و کیر همه تو دهن هر کی ارمنیه و فارسه و همینطور اون عرب احوازی ننه جنده...حقش بود عراقیها ننتونو جلوی چشاتون قاییدند...خوش به حال صدام با دختراتون...آخه بدبخت اگه ترکها نبودن که همه پدراتون عراقی بود...

    پاسخحذف
  114. ببین خارکسه خودت رسما بالا اعتراف کردی که دستت به من نخورده پس رو گوه من اسکی نکن ولی من تا دلت بخواد زن ترک گاییدم اونم از کون . دیگه هم وقتمو برای یه چاقال کونی مثل تو نمیذارم فقط اینو بدون که شما حرومزاده ها تو همه کشورها به عنوان انگل شناخته شدید

    پاسخحذف
  115. من زیاد وقتت رو نمیگیرم یه راهنمایی میخوام تا بدونم تبریز که بودی از زیر من رد شدی یا نه؟. اون چیزی که بدون هیچ شکی میشه از این جلز و ولز کردن و فحاشی به ترکها و تنفر شدید که داری میشه فهمید اینه که بد بلائی سرت اومده.حالا راهنماییت کنم شاید مشکلت حل بشه، ببینم اکه یه نفر مو فرفری بزور کرده بودتت تو حالا باید به همه موفرفری ها فحش میدادی؟ حالا اونی که کردتت میتونست فارس و کرد و لر و .. باشه تو مشکلت با اون یه نفره نه تمام مو فرفریها یا کردها و یا ترکها. این فشاری که کشیدی عقلتو از کار انداخته. حالا بگو ببینم تبریز که بودی کجاها میپریدی خوشگله؟
    احمق بیشعور من گی نیستم که به تو کره خر دست بزنم خواستم حالیت کنم که فحاشی جواب داره و مشکلت رو حل نمیکنه. ولی راستش من واقعا نمیدونم مشکلت چیه به هر حال امیدوارم بتونی مشکلت رو حل کنی و اگه باز دیدی نمیشه به یک رونپزشک مراجعه کن.

    پاسخحذف
  116. ای ترک خر راهنمایی خواستی منم راهنماییت میکنم : پارسال هفتم مهرماه فکر کنم بود که سرزده اومدی خونه یه جفت کفش مردونه پیدا کردی بعد به زنت مشکوک شدی ولی هر جا را گشتی کسی را پیدا نکردی اون روز من بودم که زنت رو از کون داشتم میگاییدم که یه دفعه صدای باز شدن در اومد زنت فوری قلاب گرفت من رفتم رو حموم قایم شدم و بعد از پنجره فرار کردم . تو رو به حرزت ابرفرز قسمت میدم زنت رو کتک نزن چون گوشت خوبیه ولی صد حیف که دست تو که از نژاد خر و ایشک هستی گیر افتاده از قدیم گفتن سیب خوب رو کرم میخوره.
    راستی اگه کفشامو نپوشیدی بده به زنت برام پست کنه خاطرات خوبی ازشون دارم تو تبریز اگه لازمشون داری هم بپوش فدای کون خوش فرم زنت

    پاسخحذف
  117. تو احتیاج به روانپزشک داری. احمق من تو عمرم شاید سه یا چهار بار بیشتر تبریز نرفتم.متعهل هم نیستم ظمنا کره خر های مثل تو رو صدملیون هم بدن نمیکنم. ولی حاضرم توضیح تو رو در مورد اینکه چرا این همه از ترکها متنفری رو بشنوم.شاید بتونم کمکت کنم.

    پاسخحذف
  118. از ترکها متنفرم چون زنای بیگناهشون رو وادار به تن فروشی میکنن

    پاسخحذف
  119. از هر کی بپرسی بهت میگه متعصب ترین قوم ایرانی ترکها هستند. یعنی هر چی به ترکها بچسبه این مورد اصلا جای صحبت نداره. اصل مشکلتو بگو به بیراهه نزن. تو رو چیکارت کردن که اینطوری شدی. فقط بهت بگم هر شهر هر فامیل هر قوم و هر کشوری خوب و بد داره حتما ترکها هم آدمهای بد دارن. مثل بقیه آدمها یا حتما مو فرفری ها هم خوب و بد دارن یا همه چشم سبزها هم آدم خوب دارن هم بد. بازم برای اینکه اینهمه خودتو اذیت نکنی یاد آوری میکنم اگه یه نفر که از بد حادثه ترک بوده بهت بدی کرده تو با اون یه نفر مشکل داری و مطمئنا اگه حق با تو باشه همه از ترک گرفته تا کرد و فارس و هم خود من از تو حمایت میکنیم. همه ما انسانیم من و تو و کرد و لر و مو فر فری و چشم آبی و سفید و سیاه. یه بار بشین و با حوصله مسئله رو بررسی کن. اگه من تو خیابون ببینم یه نفر رو به ناحق میزنن نمیپرسم که یارو فارسه ،ترکه و یه لر و .. اگه ممکن باشه کمکش میکنم. اینجا فحش دادم برا این بود که طرفم رو بشناسم که کیه فحش میده. که تو بودی.

    پاسخحذف
  120. خیلی دلت میخواد بدونی چرا از ترکها متنفرم باشه بهت میگم : برادر کوچک من توی تبریز دانشجو بود یه شب که از عابر بانک پول برداشته بود و داشت به خونه بر میگشت دو نفر از خدا بیخبر که تعقیبش کرده بودند میخواستند لختش کنن که برادرم مقاومت میکنه و اون نامردا با چاقو میزننش و فرار میکنن برادر نازنینم بیست دقیقه روی زمین افتاده بود و هیچکی کمکش نکرده بود تا اینکه گشت پلیس برادرمو به بیمارستان رسونده بود ولی اونجا بعد نیم ساعت فوت شد دکتر گفته بود خون زیادی از بدنش رفته و اگه زود رسونده بودنش زنده میموند. میدونی چرا کمکش نکردند چون فارس بود.پدرم بعد فوت اون خدابیامرز سکته کرد و ما همه داروندارمون رو خرجش کردیم و هنوزم خوب نشده .
    حالا دلیل تنفرم رو فهمیدی

    پاسخحذف
  121. من متاسفم
    ولی اگه یه روز گذرت به کلانتری های تهران بیفته هر روز متاسفانه چندین حادثه اینطوری هست. باور کن کسی هم نمیپرسه که طرف فارسه یاترکه مردم کلا بیرحم شدن. تو جاده تصادف میشه هیش کی نمیاد کمک کنه هیش کی حاضر نمیشه زخمی رو به بیمارستان برسونه.

    پاسخحذف
  122. inghadr fahashi kardid ke kir man ham boland shodeh khili ham bolandeh fekr konam ta tabriz va estanbol berese
    ama man nokare hamvatenam hastam
    mardom tabriz az ghiratmandtarin mardom asil va ghayor iran hastand
    ama kiram ra havaleh dahane mohamad va hame eslamiyan kasif mikonam ke 1400sal pish keshvaram ra taraj kardand ,zanha va dokhtaraneman ra be asiri bordand va farhang kasifeshan hanoz mikhahad bin kord va turk va fars tafregheh beyandazad
    kiram toy kos zan har che akhond-kiram toy din eslam ke az tosh tajavoz va adamkoshi faghat dar miayad
    salam man be tamam aghaliyathaye mihan azizeman
    ridam to rohe khomoni,ridam to roh mohamad va tamam eslamistha

    پاسخحذف
  123. ترک‌ها در وحشیگیری و جنایت دست هر جنایت کاری را از پشت بسته‌اند، امروز هم سرگرم کشتار و نسل کشی کرد‌ها هستند، از نوادگان چنگیز مغول و تیمور و آتیلا به جز آدم خوری، توحش، و ضدیّت با بشر و انسانیت انتظار دیگری نیست.

    این هم مدرک و شواهد
    http://www.adambarfii.com/2012/01/blog-post_11.html#more

    پاسخحذف

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.